We Are Belgium

HET VERHAAL VAN ‘WE ARE BELGIUM’:
België is een verdeeld land met veel verschillen. Die verschillen verdwijnen wanneer de Rode Duivels spelen. Voetbal brengt mensen van alle rangen en standen samen. Allen zijn we één. We Are Belgium is een Nationaal gevoel. Dat gevoel werd al goed vormgegeven door verschillende elementen in de campagne maar het gevoel miste nog online. Jupiler wilde niet alleen een verkorte versie van de commercial gedurende de campagne periode online inzetten. 

IDEE:
De campagne draaide om alle Belgen samen te brengen. Om samen een eenheid te vormen achter de Rode Duivels.Jupiler en andere bedrijven hebben zelfs hun eigen identiteit opzij gezet tijdens de World Cup periode.Maar hoe voelt het om een Belg te zijn? Wat draagt voetbal daaraan bij? We vroegen dat de hoofdpersonen uitde commercial. Het resultaat vier intieme portretten over voetbal, saamhorigheid en de liefde voor België.

RESULTATEN:
Het was een succesvolle campagne, de klant was zeer tevreden met de online video’sen hebben op het laatste moment besloten om deze ook in te zetten als Bioscoop advertising.

De #WEAREBELGIUM campagne heeft diverse nominaties en prijzen ontvangen.

 

Klant: Jupiler Belgium
Bureau: Isobar
Productie: CZAR Belgium
Regisseur: Leonardo Van Dijl
DOP: David Doom
Concept/Art direction: Astara Bakker

 

Binnen deze campagne was ik verantwoordelijk voor de volgende zaken: concept, research/vragen opstellen, scripts, shot outlines, briefings (sound design etc.) Art Direction, creative lead.