Lindor brochures
HET VERHAAL VAN LINDOR:
Lindor was op zoek naar een nieuw brochure design. Eén waarmee ze zich op de kaart zette als een onderscheidende internationale partner.
IDEE:
Na een brainstormsessie was het duidelijk dat Lindor niet één maar drie brochures nodig had. Lindor maakt mengmachines voor drie verschillende branches; chemie, food, pharma. Voorheen werd er één brochure gemaakt voor al deze branches en moesten de potentiële nieuwe klanten zoeken naar de voor hun relevante informatie.
Wat mij opviel is dat er nergens in de huidige communicatie ronde vormen werden gebruikt. Terwijl de mengmachines van Lindor rond zijn. Dit belangrijke element wilde ik dan ook laten terugkomen in het nieuwe design, om te beginnen bij de brochure covers. Daar wilde ik ‘The Gentle touch of mixing’ visueel aansprekend maken door de techniek samenbrengen met het lichte van de mengtechniek die Lindor heeft ontwikkelt. Waar de vorige brochure puur en alleen de mengers vertegenwoordigde wilde ik in deze brochures meer inzicht geven aan Lindor als bedrijf. Daarom was het zeer belangrijk om de tone-of-voice aan te passen en de copy een meer menselijk karakter te geven zonder dat het afbreuk doet aan de inhoud.
PROCESS:
Deze brochures zijn gedrukt in het Nederlands, Engels, Duits, Frans en Spaans. Naast het concept en het vervaardigen van het design heb ik het hele process begeleid. Van de briefings schrijven voor de fotograaf en copywriter, begeleiding van de verschillende vertalingen tot drukwerk begeleiding aan toe.
Klant: Lindor
Concept: Astara Bakker
Design: Astara Bakker
Copy: Ingrid de Jong
Vertalingen: MK vertalingen
Prepress/drukwerk: Str8.nl
Concept, design, icon design, project management, drukwerk begeleiding.