Hertog Jan Bastaard

HET VERHAAL VAN HERTOG JAN BASTAARD:
Hertog Jan is bekend om zijn (speciaal-)bieren en specials maar wat gebeurd er als een merk als Hertog Jan een Radler gaat introduceren? Wordt het een Radler zoals je gewend bent of op zijn ‘Hertog Jans’ ?

CAMPAGNE:
De campagnes van Hertog Jan draaien altijd om de echte brouwers. Ook in deze introductie campagne laten de brouwers zien wat hun liefde voor bier is. Omdat Radler het meest gedronken wordt tijdens de mooie lente- en zomerdagen heeft de campagne een zonnig tintje. Het is het allemaal iets ‘losser’. Als je goed luistert is zelfs de tune aangepast met zomerse instrumenten. Een mooie uitdaging om het merk niet te verliezen tijdens deze product introductie.

RESULTATEN:
De resultaten liegen er niet om. De campagne is niet alleen succesvol gebleken voor Hertog Jan zelf maar voor het hele product segment. De campagne heeft een SAN Accent gewonnen in categorie fast moving.

 

Klant: Hertog Jan
Creatief Directeur: Krijn Smits
Strategie: Gijs ten Buuren
Creatie: Joost van Praag Sigaar, Astara Bakker, Stan Severin
Account: Antoinet Voschezang, Stephanie Ruitenbeek, Anouk van Schaik
RTV producer: Stephanie Ruitenbeek
Productiemaatschappij: Chuck Studios
Regie & DOP: Olaf van Gerwen
Producer: Wietske Hovingh
Edit: Kim Hinrichs
Postproductie: George Balatoni, Philip Huis in ’t Veld
Geluid: Postoffice
Muziek: Sonicville
Design: Osborne Pike Media

 

Mijn rollen binnen deze campagne: concept, art direction, creative lead.